Wydawnictwo

Rozmieszczenie kół zębatych w skrzyni biegów

Pierwsze skrzynie biegów Mercedesa zastosowano w 1906 roku. Wczesna technologia skrzyni biegów firmy była bardzo prymitywna, bez żadnych cech, które przez lata były standardem w automatycznych skrzyniach biegów Mercedes-Benz – takich jak wielokrotne biegi do przodu i działanie przemiennika momentu obrotowego.

Skrzynia biegów to rodzaj urządzenia mechanicznego, które pomaga zmienić prędkość lub moc silnika. Można je znaleźć we wszystkich typach pojazdów, od małych samochodów ekonomicznych po luksusowe samochody sportowe. Samochody Mercedes-Benz wykorzystują skrzynię biegów transaxle, co jest niezwykłe, ponieważ zawiera sześć biegów zamiast częściej spotykanych czterech. Są we wszystkich typach pojazdów, od małych aut ekonomicznych po luksusowe samochody sportowe. Ich celem jest zmiana prędkości lub mocy silnika, aby samochód mógł jechać do przodu lub do tyłu. Robią to, obracając koła w odpowiednim kierunku, a następnie przesyłając moc na odpowiednią oś.

Samochody Mercedes-Benz wykorzystują nietypowy rodzaj skrzyni biegów, zwany transaxle

Ten typ skrzyni biegów zawiera sześć biegów, zamiast częściej spotykanych czterech. Każdy bieg jest przymocowany do wału wyjściowego silnika, dzięki czemu prędkość każdej skrzyni biegów nie może zostać zmieniona. Jedynym sposobem na zmianę przełożenia jest zmiana samej skrzyni biegów. Właśnie dlatego samochody Mercedes-Benz są często określane mianem „sześciobiegowych”.

Koła zębate w skrzyni biegów Mercedesa 7g dct są ułożone parami, tak zwanymi „zębami”. Kogi są nazwane od liczby zębów na kole, w którym się pojawiają. Pierwsze koło zębate znajduje się na wale wejściowym, obok sprzęgła. Drugi trybik znajduje się na wale wyjściowym, a trzeci tryb znajduje się na bloku silnika. Czwarte i piąte koło zębate znajdują się na tarczy sprzęgła, a szóste i siódme koło zębate znajdują się na wale wyjściowym.

Samochody Mercedes-Benz wykorzystują nietypowy rodzaj skrzyni biegów, zwany transaxle. Ten typ skrzyni biegów zawiera sześć biegów, zamiast częściej spotykanych czterech. Każdy bieg jest przymocowany do wału wyjściowego silnika, dzięki czemu prędkość każdej skrzyni biegów nie może zostać zmieniona. Jedynym sposobem na zmianę przełożenia jest zmiana samej skrzyni biegów. Właśnie dlatego samochody Mercedes-Benz są często określane mianem „sześciobiegowych”.

Sprawdź też: Skrzynia m32